onsdag 21 mars 2018

Nä, nu är det dags igen.

Nu måste jag ta tag i mitt liv och i min vikt igen.
Jag skall inte äta någon superdiet, ingen LCHF, 5:2 eller räkna kalorier.
Jag skall ” bara” försöka bli sockerfri, käka mindre fett, mer grönsaker och fullkorn.
Dra ner på mackor och snabbmat.
Ingen stor grej.
Får se om det gör resultat på vågen.
Vore sjysst om jag kom i min 1200kr bikini i sommar, samt mina fina sommarklänningar.
Jag behöver inte vara trådsmal, men som det är nu så känner jag mig inte hälsosam.
Min onda kropp kunde säkert bli mycket bättre om jag inte skulle väga så mycket.
Mina onda fötter skulle också må bättre.
1 kg övervikt blir 7 kg på knän och fötter.
Det skulle vara awesome om man kunde jobba en dag och sedan slippa sitta i soffan med värk hela kvällen.
Jojobantaren is my middlename.
Gick ner 28 kg mellan hösten 2012 och våren 2015.
Nu har jag gått upp allt utom två kilo.
Häpp!
Fortvaregjort!
Att jag slutat röka är kanske också en bidragande orsak till detta, samt att jag mår skit psykiskt. 
Ångesten lägger sig som fysiska kilon på min kropp.
Orken att tänka på vad jag stoppar i mig finns egentligen inte, men nu jäklar skall jag göra ett försök i alla fall.
Jag vet ju hur man gör för jag har gjort det förr 
Kom igen Maggan, kom igen!!!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar