måndag 8 januari 2018

Veg å fisk

Jag och Jonny har bestämt att vi skall äta vegetariskt på veckorna och endast kött på helgerna.
Fisk och skaldjur ”får” vi också äta.
Alltså, vi får givetvis äta precis vad vi vill, men nu vill vi göra detta.
Det är ju liksom ingen uppoffring för min del alls, inte för Jonny heller.
Vi äter redan så mycket fisk och vegetariskt att det inte kommer bli så stor skillnad.
Vi äter givetvis det som bjuds när vi är borta.
Detta har att göra med att vi vill tänka mer på vår miljö och min mage.
I dag åt vi saffransrisotto och panerad torskrygg. I morgon blir det potatisbullar med vegetariskt bacon och lingonsylt
I lördags gjorde jag rotfruktsbiffat för första gången. De blev ok.
Chockade våra gäster tror jag, men det tar vi inget extra för.
Jag är så trött på att äta samma gamla mat och detta har gett mig nytändning i matlagandet.

Du som undrar hur det gick med min bil, kan jag tala om att den är på väg till skroten.
Kolven har skurit och det skulle kosta halva bilens värde att laga så nu får jag börja att se mig om efter en annan bil.
Astrid Sylvia får lämna oss nu.
Djävla skitbil!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar