fredag 19 januari 2018

After Work och en ny dagbok

I dag kommer mina fina kollegor hem till mig på en liten AW.
Tänkte först ställa in allt igår, när jag blev så där orolig igen.
När sonen inte mår bra så mår jag, om möjligt, ännu sämre.
Men Jonny tyckte jag skulle ordna allt som planerat i alla fall.
Några timmar med skratt och prat mår jag väl bara bättre av, tyckte han.
Å det kan han väl ha rätt i förstås.
Jag tänker bjuda på en lite vegetarisk buffé. Men det är mycket att tänka på. Lactos, gluten och corn-allergier.
Men det skall nog finnas något för alla smaker och magar.
Nu ligger Ludde i röntgenmaskinen och sedan hoppas jag att det går fort för honom att få komma hem hit till mig.
Han längtar väl efter lite Katla-gos nu, kan jag tro.

Köpte mig en vacker dagbok på Gränby i går.
Det var skönt att få skriva av sig lite igen. Jag kunde nästan inte sluta skriva i går.
Jag har verkligen längtat efter detta.


Nu sover Katla i sin bädd och då skall jag passa på att bädda och laga lite mat till kvällen.
Borde äta frukost, men jag har ingen aptit.
Jag kanske blir hungrig igen när jag får höra att Ludde mår bra och att han är på väg hit.
Det är svårt att beskriva vad ångest kan göra med din kropp och knopp.
Men i dag hoppas vi att ångesten är på semester. 
I dag är det fredag, Ludde kommer och jag skall få gäster....
Gott!


2 kommentarer: