tisdag 14 november 2017

Mardrömmar

När jag äter värktabletter på kvällen, får jag mardrömmar på natten.
Detta hände mig i natt.
Vaknade kallsvettig av att jag ”hörde” ljud vid sängen och såg hemska bilder i huvudet.
Rena skräckfilmen.
Fick lov att väcka Jonny och hålla hans hans under täcket tills jag kunde somna om igen.
Allt känns så verkligt när man drömmer och sedan vaknar mitt i natten.
Nu, på morgonen, några timmar senare känns det bara underligt att jag blev så rädd.
Nästan pinsamt att jag väckte Jonny, men han tyckte bara att jag var gullig, säger han.
Kommer inte ens ihåg vad jag drömde, bara att det var en otäck bebis inblandad. En bebis med stora, svarta ögon och ett hånflin. Huuuuga!
Ja, inte vet jag om jag är mycket piggare i dag än i går, inte.
Inte efter den här skräcknatten.
Typiskt! Jag som lade mig tidigt för att vakna upp utvilad och pigg i dag.




1 kommentar:

  1. 😱fy för hemska drömmar, tur gubben var hemma😘 kul att killarna börjat flytta. Nu blir det tyst hemma, men man får väl inte sticka under stolen med det kan vara ganska skönt att bara prioritera sig själv ibland 😍som tur är finns ju söndagsmiddagar😂😂kram kram

    SvaraRadera