onsdag 4 oktober 2017

Tiden går...

Inte bryr sig tiden om att livet stannade upp för mig i förrgår.
Nä, i dag går solen upp precis som vanligt, i dag mår sonen bra igen, i dag är allt tillbaks till det normala igen.
Mitt hjärta gjorde en kullerbytta, men nu slår det som vanligt.
I dag skiner solen och i dag ser jag höstens alla färger.
I morgon kan jag gå till arbetet utan att vara orolig.
Det är som att leva i en berg-och dalbana.
Upp och ner, ner och upp...
Om inte huvudet satt fast på kroppen skulle ha glömma det när jag gick hemifrån.
I går glömde jag hälften av vad jag skulle göra. Jag sprang bara upp och ner till lägenheten, upp och ner till bilen, glömde hälften hela tiden.
Det var som att det rann sirap i hjärnan.
I dag kan jag tänka lite klarare, i dag känner jag mig som vädret.
Solig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar