lördag 2 september 2017

Här vilar inga halta löss

Eller hur säger man?
Jag är trött så att jag skulle kunna sova dygnet runt, men sova får jag kanske göra när jag blir gammal (ännu äldre).
I går hade jag sett fram emot en skön fredagskväll i soffan, sippamdes på ett glas vin.
Men istället blev det AW med man och son på Stationen och Bierhuis. (Jag var VÄLDIGT svårövertalad.....NOOOOT!)
På väg hem kl 22 träffade jag Malin på Stora Torget och så vips blev det en drink på Frenchi.
Kom hem vid 12-tiden och somnade sött.
Sov länge i dag. Ända till klockan 09.30.
Om tre timmar vankas det 50-årsfest i Alunda fast min kropp vill sova ännu lite till.
Jag får sova i morgon.
En lat söndag med film och hämtmat ser jag fram emot.
Jag borde städa men det får bli en annan dag, en annan vecka i ett annat liv.
Undrar vad jag skall ta på mig i kväll?
Alltid hittar jag väl någon trasa i garderoben........hoppas jag. Det vore ju förargligt annars.
Komma naken till Alunda.

Kolla! Jag har sparkat i gång min dator och webcam igen. 
Så skönt att blogga från datorn istället för mobilen. 
Jag har ju blivit halvblind det senaste året så jag skriver ju fel hela tiden på pyttetangenterna på telefonen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar