onsdag 6 september 2017

God Natt

Det har varit en lång och jobbig dag så nu tackar jag för mig.
Dessutom är jag sjuuuukt sötsugen och kunde ge min högra arm för en påse godis, men skall man bli sockerfri så skall man. Då är det bättre att gå och lägga sig.
Det går bra att skippa det mesta av kolhydraterna faktiskt!. Jag säger det mesta, eftersom det inte går att ta bort alla i mitt yrke. Jag äter ju fortfarande pedagogisk måltid med barnen så lite kolisar slinker det med. Som i dag t ex när det var fisk med frasigt täcke. Det var några cornflakes på fisken och det åt jag med lite gröna ärtor och bönor, men jag skippade potatisen och jag åt  inga mackor.
Till middag blev det en kycklingsallad med ägg och bacon.
Jag har sagt att jag skall unna mig lite godis när jag t ex går på bio. Haha, tänker du då. Det blir ju ofta det. Men det blir nog inte så ofta framöver eftersom jag jobbar nu.
Men nån bio då och då blir det nog och då skall jag unna mig biogodis, inte annars.
Inga goda fredagsfikor..... på ett tag i allafall.
Om jag ser att det börjar hända något med vikten så kanske jag blir peppad och inte vill ha något socker alls.
Jag är avundsjuk på alla er som inte tycker om socker och snabba kolhydrater för det är verkligen ett gift.
I morgon skall jag handla inför vår surströmmingsfest på lördag. Det blir ju mycket folk hela helgen så det är bäst att ladda upp ordentligt.
Jag längtar efter surströmming nu.
På lördag kommer det bli kolhydrater, inte i form av socker dock, utan i form av mandelpotatis, tunnbröd och snaps.
Nu skall jag svinga mig på puten så att ejderdunen yr, som min gamle far skulle ha saft.
God Natt!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar