fredag 7 juli 2017

Läkare

Den 21 juni hade jag en telefontid med min läkare.
Hon ringde 45 minuter efter utsatt tid och hon lät jättestressad när vi pratade.
Hon skulle fortsätta sjukskriva mig och så skulle jag få mer recept på mina mediciner.
Den 29/6 upptäckte jag att Försäkringskassan fortfarande inte fått mitt läkarintyg så då ringde jag upp min Vårdcentral och fick prata med en mycket snorkig sköterska.
Hon sade V Ä L D I G T tydligt till mig att det inte fanns någonstans i min journal att jag haft telefonkontakt med läkaren 8 dagar innan.
-Men det är väl inte mitt fel, svarade jag.
Så, i alla fall, fick jag min sjukskrivning den dagen  till slut.
I måndags när jag skulle hämta ut min medicin så säger de på Apoteket att jag inte har något recept.
Läkaren har alltså glömt detta också.
Nu blev jag stressad på riktigt och ringde vårdcentralen i dag igen för att få mina recept och för att försäkra mig om att jag har min återbedökstid bokad i augusti.
Åter igen möttes jag av en väldigt otrevlig sköterska som trodde att jag hittade på allt om det första telefonmötet eftersom det inte stod något om det i min journal.
Men jag var supertrevlig så efter en stund smälte hon och hjälpte mig med allt.
Mina återbesök är bokade och min medicin kommer nästa vecka.
Jesus! Det är fasen inte lätt att vara sjuk inte.
Jag är sjukskriven för ångest ovh depression också skall man ha ork att ordna upp efter en läkare som inte gör rätt.
Man kan ju bli tokig för mindre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar