fredag 9 juni 2017

Jag håller andan

I dag är det fredag och jag har bäddat rent i sängarna och dammsugit.
Tvätt och diskmaskin står och går.
Jag skall snart åka på Gränby och handla till helgens begivenheter.
I morgon kommer våra fyra vänner ut till Hållen och jag har lovat bjuda på "Röding på Jämtlandsvis".
Vi hoppas på bra väder så att vi kan ta ett parti crocket innan middagen.
Det skall bli skönt att komma ut till landet igen och roligt att få gäster i morgon.
Ludde stannar i stan, Ida kommer ikväll och i morgon kommer Calle och Agnes. De skall tydligen på roligheter tillsammans i helgen.
På söndag åker vi tillbaks till stan igen.
På tisdag har Ludwig tid hos läkaren på Onkologen och då skall vi få alla provsvaren.
Tills dess försöker vi leva som vanligt, men det känns som om man går och håller andan.
Man skrattar och umgås med vänner men man kan inte riktigt fylla lungorna med luft.
Jag flämtar bara lite uppe i halsgropen, bara så pass att hjärnan inte får syrebrist.
Så har det varit i snart tre veckor, men nu är det "bara" fyra dygn kvar.

I bland finns det inga filter i världen som hjälper.
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar