tisdag 6 juni 2017

Efter regn kommer sol.

I går regnade det både här och i stan.
Det spelade ingen roll eftersom vi mest satt i bilen eller i ett väntrum på Ackis.
I dag skall jag arbeta ute och då är det ju passande med solsken. Jag skall plantera lite blommor och klippa gräsmattan igen.
Jag vet att det har hänt hemska terrordåd runtom i världen och här sitter jag och skriver om vädret.
Men just nu orkar jag inte lägga energi på IS och andra skumtomtar så jag väljer att tänka på andra saker.
Här ute på landet är det som att åka tillbaks 70 år i tiden. Här finns ingen Trump, inget IS och ingen miljöförstöring.
Nä, här finns bara sol, regn fågelsång och humlesurr.
Här finns ingen cancer utan bara friska små Bullerby-barn.
Hoppas du får en skön nationaldag för det skall jag försöka ha.
Puss å kram till dig som läser min blogg.
Här får du en bild på min rosenbukett som jag köpte i torsdags. Ser du solen som strålar in genom fönstret och ropar på mig: kom ut nu Maggan!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar