söndag 12 mars 2017

Högbo Brukshotell

Trotsade förkylningen genom att helt enkelt inte låtsas om att den fanns.
Kraxade upp mig och städade lägenheten innan vi satte oss i bilen och åkte hit.
Började vår vistelse med eftermiddagsfika.
Bröd från gårdsbutiken och hembakta kakor, rulltårta, chokladbollar, äppelpaj, glasstårta, mm mm.
Jag var hungrig som en varg så jag gick lös på det härliga tunnbrödet.
Efter fikat gick vi en promenad i solen.
 
 
 
Tillbaks till hotellet tog vi varsin öl. Tyvärr hade de inga utemöbler framme på altanen så vi fick sitta inne.
 
Vi chillade på rummet på eftermiddagen innan det har dags för middag.
Vi började i baren med livemusik och varsin drink.
Midori Sour.
 
Sedan började vi vår resa genom all den fantastiska mat som serverades.

Aptitretare
Ostcreme, tunnbröd och picklade vaktelägg.
 

Min förrätt: Friterade kroppkakor med rökta kantareller och picklade rödlök.
 

Jonnys förrätt: Langos med spindelkrabba, löjrom, picklad rödlök och rökt majonäs.
 

Min varmrätt: Oxfilé men bovete i löksky och en ostcréme.
 

Jonnys varmrätt: Anka med oändligt mycket tillbehör.
 
Till detta drack vi Chardonnay och ett Amarone.
 

Sedan var det dags för ostbordet. Nu började min mage bli riktigt full så det blev små bitar för att kunna smaka på alla fantastiska ostar och marmelader.
 

Nu stod min mage i fyra hörn men jag var bara tvungen att plocka på mig från dessertbordet.

På mitt fat står det en chokladpudding med Mackmyra, en vaniljpannacotta, en bananasplitt, en ckolkabit med Calvados och en med mandel, en keylimepaj och sist en citronbrullé.
 

Vi vaggade ut från restaurangen som två höggravida kvinnor. Vi tänkte ta en liten stänkare i baren men VI ORKADE INTE. Det blev sängen istället och sova i paltkoma.
Nu ligger jag och väntar på att gubben skall vakna.
Vet inte om jag är skitsugen på frukost men något skall jag väl kunna klämma i mig.
Tack Thomas, Josefin och Pelle för en underbar upplevelse. Detta hade vi aldrig unnat oss själva.
Vilken matupplevelse alltså, WOW!!

1 kommentar: