tisdag 21 februari 2017

Snurra min jord.

Nu känns det som om livet börjat snurra lite igen.
Ingen feber, ingen magsjuka, sonen mår bra och jag jobbar halvtid.
I dag skall jag till Arbetsförmedlingen och förklara för nästa handläggare varför jag är där.
Efter detta slipper jag alla myndigheter på ett tag ( hoppas jag).
Snart är jag tillbaks på arbetet till 100% och då slipper jag alla konstiga och byråkratiska myndigheter som inte ens själva vet vad de håller på med. Åtminstone inte deras anställda.
På fredag åker vi till Hållen äntligen. Vi tänkte beskära äppelträd i helgen, men nu är det snö igen.
Haha.... sol och 15 grader ena dagen och snö den andra.
Men det är ju bara februari ännu så våren kan ju gärna få vänta några veckor.
 
Det känns skönt att kunna koncentrera sig på livet igen.
Allt har handlat om cancer och en enda lång väntan på jobbiga besked men nu känns det lite lättare att andas igen.
Nu ser jag mitt liv som snurrar runt mig. Jag är på väg upp på karusellen igen och det känns skönt.
Mitt armband som jag beställde kom igår.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar