lördag 14 januari 2017

En lördag utan måsten

Vaknar upp i ett tyst och lite kyligt hus.
Ligger vaken en stund innan jag sträcker mig efter telefonen för att kolla vad klockan är?
07.58.
Skönt! Inte för tidigt och inte för sent.
Jag tycker inte om att vakna efter klockan nio för "då har hela dagen gått", säger något gammalt spöke i mitt huvud.
På med underställ och tofflor och smög mig ner i källaren för att sparka i gång vedpannan.
Det gick fort, Jonny hade eldat sent i går så det var redan fyr där i botten.
Upp i det varma köket för att få mig en kopp kaffe.
Det är tyst, så tyst.
Jag vänjer mig aldrig vid den här tystnaden. Det är så underbart skönt för själen att det är så tyst hela tiden.
Inga bilar, inga bussar, inga barn, inga grannar.
Om en timme är det Melodikrysset på P4.
Det skall jag försöka lösa.
Sedan skall jag gå ut och elda. Såg att vi fortfarande har en del julklappspapper kvar.
Till middag vet jag inte vad det blir. Jag kanske måste in till Edvalla och handla?, eller så hittar jag något i frys och kyl.
Vi får se? Det är många timmar kvar till middag.
Det är det som är så skönt här ute. Inga måsten, ta dagen som den kommer.
Här carpar man diem uta' bara faan.
God Morgon!



1 kommentar:

  1. Låter supermysigt finaste Maggan💕Önskar att vi var där just nu i denna stund. Ha en fortsatt härlig dag, puss på er💋

    SvaraRadera