måndag 26 september 2016

Nu är jag tydligen frisk.

Min läkare bedömde i torsdags att jag inte kan arbeta än på två månader, men i dag sa försäkringskassan att jag antagligen inte får mer sjukpenning.
Jag måste alltså tillbaks till jobbet nu.
Eftersom jag varit sjuk i över ett år så tar de inte längre hänsyn till min arbetsförmåga på det jobb jag har. Jag vet inte vad de tar hänsyn till faktiskt.

Så här skriver min handläggare: "när Försäkringskassan bedömer arbetsförmågan kan vi inte ta hänsyn till arbetsmarknadsmässiga, ekonomiska, sociala eller liknande orsaker. Det innebär att det saknar betydelse vad man tidigare arbetat med, vilken utbildning man har eller hur arbetsmarknaden ser ut där man bor."
Jag vet inte vad jag skall göra nu?
Hur skall jag kunna springa runt på en förskola med mitt knä?
Hur betryggande verkar det att lämna sitt barn till mig?
Nu vet jag inte var jag skall vända mig och min handläggare är tjänstledig...
Jippi!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar