tisdag 20 september 2016

Längtar efter en svalare höst

Gillar inte riktigt att det är så här varmt hela tiden.
Jag vill inte gå i shorts och linne längre.
Nä, nu vill jag ta på kängor och tjocktröja när jag går ut.
Jag gillar hösten just på grund av att man inte behöver bry sig om vilket väder det är.
Men nu sitter man här igen och kollar på termometern när man skall gå ut.
Det är småkyligt på morgonen men sedan blir det jättevarmt mitt på dagen.
I går var det 23° varmt när jag var ute på äventyr.
Det var fortfarande 18° när jag skulle lägga mig vid 22.30.
Nu vill jag ta på mig mer kläder och ta små kyliga höstpromenader. Nu är jag trött på det här. 
Finns det någon mer än jag som är less på värmen? Eller är alla överlyckliga över att ha sommarvärme i slutet av september?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar