fredag 26 augusti 2016

Min dag

Jag tänkte sätta rubriken "fullspäckad dag" men jag kom på att våra referensramar på den punkten antagligen är väldigt olika.
I dag skall jag åka och handla helgmat på Gränby, en flaska snaps till surströmmingen i morgon, samt fredagsfika till mina kära kollegor.
Sedan skall jag åka till mitt arbete och tjöta med tjejerna( å en kille) en timme eller två.
Kl fem hämtar vi Knut och Ioanna och drar till Hållen.
Jag har funderat hit och dit på vilken middag jag skall bjuda på i kväll. Jag stannade på 80-tals klassikern. Rödspätta med champinjoncreme och svart stenbitsrom. Vad tror du om det? Något som ungdomarna skulle gilla eller?
Äh! Jag chansar.
Knut blir lycklig om han får en trerätters middag så jag får fundera ut för och efterrätt också.
Knut brukar inte säga något men man kan se i ögonen att han blir liiiite besviken om det inte blir förrätt... :)
Det var min fullspäckade dag det. Jag sa ju att våra referensramar om detta var lite olika. Du skulle antagligen vara rätt nöjd om du BARA skulle göra detta i dag.
Men du skall antagligen både jobba, handla, städa och laga mat, kanske köra barn också, innan du får slå ner häcken i soffan i kväll.
Oavsett så önskar jag dig en skön fredag och en härlig början på helgen.
Kram å puss från mig.
Ja, man får se lite mosig ut klockan sex på morgonen.
Man kan ju inte vara snygg jämt...hahaha!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar