söndag 7 augusti 2016

De e ju bara å skärpa till sig!!

Hade en urusel dag i går och en riktigt dålig natt.
Vaknade 03.30 och spelade Candy Crusch i en timme.
Vaknade kl 07.00 och sedan dess har jag kört lite peptalk med mig själv.
Jag intalar mig själv att se allt det roliga som sker i dag.
Det är söndag, loftet skall inredas, jag skall åka på loppis, planera inför min fest.
Bara sådant som jag tycker är roligt, men i mitt liv just nu verkar allt så jobbigt i stället. 
Jag har tappat gnistan, tappat sugen liksom.
Om någon råkar hitta min sug så får du gärna skicka tillbaks den till mig.
Det är jobbigt att leva utan varken gnista eller sug, skall jag tala om för dig.
Men i dag skall jag i alla fall göra ett försök.
Ryck upp mig!
Skärp till mig!
Sitter här i köket, tar mig en kopp kaffe och försöker känna lusten att ta tag i dagen. 
Kaffe är bra för själen.
Tänker att jag måste strukturera upp dagen om det skall bli något gjort över huvudtaget. En sak i taget och vara nöjd med det. 
Är det så här det är att vara  utbränd, uppbränd, innebränd?
Känna att allt man skall ta sig för är övermäktigt? 
Har operationen tagit min sista energi i stället för tvärtom?
Det suger i så fall.
Rosa blommor är bra för själen.
Jag kanske måste åka och köpa mig en stor bukett rosa rosor i dag? De kanske kan få mig att må bättre?
Alla metoder är bra, utom de dåliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar