lördag 9 juli 2016

Virke,mulltoa och en Heffaklump

Jag ligger i en solstol på gården och har just fått frunchen serverad av min man.
Nu står han i köket och diskar medan jag ligger och solar.
Snart skall han åka till Skärplinge och köpa virket till vårt loft som han skall bygga på semestern.
Efter det åker han till Lekeberg, utanför Örebro, och köper en mulltoa som jag hittade på Blocket i morse.
Det tar drygt tre timmar att köra dit och sedan tre timmar hem igen.
Han fixar och trixar medan jag ligger som en Heffaklump i en solstol på gården.
Det låter kanske lyxigt, men det känns inte så bra att inte kunna vara behjälplig med någonting.
Det hade ju varit trevligt för Jonny om jag hade följt med på resan men mitt ben svullnar upp så fort jag inte har det i högläge så jag stannar hemma.
Men att resa i 30 mil för en mulltoa låter kanske dumt, tycker du?
Men i stället för att betala 9000kr på Bauhaus så betalar vi bara 2000kr med resa och allt.
Då är det värt att sitta några timmar i bilen, tycker vi.
En hel lördag åt pipsvängen, kan man ju tycka.
Men Jonny tycker att det känns ok så då får det väl bli så då.
Själv ligger jag där jag ligger så länge solen skiner.
Ha en bra dag!

Min utsikt där jag ligger.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar