tisdag 12 juli 2016

Soffor

Efter några dagar i Hållen, i en tvåsittssoffa, var det skönt att slänga ner kroppen i en riktig soffa.
I vår mjuka och sköna, stooooora soffa här hemma.
I går när vi kom hem till stan insåg jag att vi måste köpa en större soffa ut till stugan .
En skön tresitssoffa som man kan sträcka ut sig i. 
Så nu skannar jag Blocket på alla tänkbara alternativ.
Jag vill helst ha en soffgrupp i plysch. En trea, tvåa och fåtölj i grå, blå eller beige plysch a la 70-tal.
Men de är inte så lätta att hitta. Jag antar att de flesta hamnat i någon majbrasa för si så där 10-20 år sedan.
Jag hittade en grupp i Romme, Dalarna men jag vet inte riktigt hur jag skall få hem den.
Jonny är inte lika entusiastisk som jag när det gäller möbelinköp och ommöbleringar.
"Det är väl fint som vi har det" verkar vara männens devis.
Han måste bara smörjas ett tag och till slut är han med på idén och då finns det inga hinder längre.
Förutom att soffgruppen antagligen inte längre finns kvar då förstås.

Den här fina gruppen står i Dalarna och bara väntar på mig, och jag får inte upp den till stugan. Fasen också!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar