lördag 2 juli 2016

Snälla människor.

I dag var jag med om något väldigt ovanligt.
Jag är med i en grupp på FB som heter Köp, Sälj, skänkes i Tierp.
Där ser jag en tjej i Skärplinge som skall sälja 15 gamla stolar för bara 100kr. 
Wow! Tänker jag. Så bra att ha till min 50-års fest.
Jag skriver "köper" och stolarna är mina.
Det är flera som köar efter mig.
Jag kan hämta dem tidigast på onsdag när vi förhoppningsvis kan åka upp till Hållen. 
Hon skriver att hon vill bli av med stolarna idag eftersom hon rensat i förrådet och stolarna står på gården.
Jaha, synd för mig eftersom jag är nyopererad och inte kan ta mig någonstans själv.
Då skriver hon att om jag Swishar 200kr istället för 100kr så kör hon upp stolarna till Hållen och ställer dem under tak i vår paviljong på baksidan.
What!
Så klart att jag gör. Vilken otroligt snäll människa!
15 stolar hemfraktade för 200 kr.
Det fanns säker de som stod efter mig i kön, som hade hämtat dem i dag, men hon ville att jag skulle få dem.
Så snällt! Så ovanligt snällt.
Tack tack tack Annelie Wiberg i Särplinge!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar