måndag 18 juli 2016

Mitt i sommaren

I dag är det den 18 juli.
Halva sommaren har gått. Jag hoppas att den andra halvan blir bättre än den första.
Jag är fortfarande väldigt svullen i mitt ben och jag börjar bli väldigt trött på det nu.
Jag äter inte det snabbverkande morfinet längre för jag började må illa och få huvudvärk av det och då var det nog dags att sluta.
Jag har inte så himla ont i benet längre men det är, som sagt, svullnaden som är jobbig nu.
Jag skall träffa sjukgymnasten igen på torsdag så då får jag höra vad han har att säga om den saken.
I går kom Jonny på att jag kunde lägga en kall handduk på benet när jag skulle lägga mig, så i natt har jag sovit som en liten bäbis.
Halva sommaren har gått och nu hoppas jag att den andra halvan kan leverera.
I dag kommer det gäster hit. Min fina kollega och vän samt ett par från Östersund som vi inte träffat på minst 15 år.
Knut är här och i morgon kommer Calle med sin nya flickvän.
Lars, Ludwig och Knut hjälpte Jonny med loftet i helgen så nu ligger han långt före tidsschemat.
Det är klart att allt gick snabbare när han fick hjälp att bära plank av tre starka, unga och friska killar.
Nu längtar jag till att allt blir klart så att jag kan inreda vårt partyloft.
Det blir surströmmingsfest där i slutet av augusti, hoppas vi.

På fredag kommer det hit ytterligare ett par från Östersund som det var många år sedan vi träffade.
Så roligt!
Jag har min femtioårsfest att se fram emot.
Ja, andra halvan av sommaren måste bara bli bättre än den första.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar