fredag 10 juni 2016

Sista helgen

Nu är vi i Hållen.
Vi åkte upp i går kväll när Jonny kom från Luleå.
Nu sitter jag här på bron igen och insuper fågelsång, humlesurr och vindens sus i träden.
Solen skiner från en molnfri himmel men den riktiga värmen skall tydligen inte infinna sig på hela helgen.
Nu sitter jag här i svärmors strandklänning från 70-talet i endast 15 grader och ganska kyliga vindar från havet.
Men jag vill inte gå in.
Jag vill sitta här varje morgon och njuta.
Njuta de sista dagarna på obestämd framtid.
Nästa helg åker vi inte ut hit. Då är det sommarfest med jobbet och 50-årsfest.
Sedan kommer min operation och efter den får vi se när vi kan komma tillbaks hit.
Jag måste kunna gå i trappen innan vi kan åka ut igen.
Det känns lite sorgligt att veta att jag inte kommer tillbaks hit på flera veckor.
Men nu har jag den här morgonen och två till att njuta av.
Let's do IT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar