måndag 27 juni 2016

Jag grät av avundsjuka

Förra lördagen var jag på fest,
Min vän Anna fyllde 50 år och vi var 50 personer i en lokal på Salagatan.
Hon hade ordnat allt så bra med gott vin och massor med god mat.
Hennes dotter höll i allsången och alla var på ett strålande humör.
Jag träffade en massa gamla och nya bekantskaper under kvällen.
Vi kom inte hem förrän på morgonkvisten.
Men nu till kärnan, anledningen till mitt blogginlägg.
Under middagen reste sig Annas mamma upp och höll ett tal till sin dotter.
Först läste hon en dikt och sedan läste hon upp några rader som hon själv hade skrivit.
Å  vad jag grät. Ingen stilla gråt, utan floder rann nerför mina kinder.
Jag var avundsjuk på min vän som satt där och fick dessa vackra ord från sin mor. Det var så känslosamt och hennes mamma sa så fina saker.
Om några veckor fyller jag år och min mamma kommer inte vara där....i år heller.
Hon har inte varit med på mitt bröllop, inte sett mina barn. Jag har fyllt 30, 40 och snart 50 år utan henne.
Det är som det är, jag vet, men jag blir avundsjuk.
Jag hoppas du förstår vad du har och uppskattar dina gamla föräldrar medan de finns hos dig.

Fina Ulla-Britt<3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar