onsdag 29 juni 2016

Av och på

Det är som om smärtan är kopplad till en av och på knapp som jag inte själv kontrollerar.
I morse vaknade jag med sendrag och helvetetsjävlaskitont i hela benet.
Jonny bjöd på frukost i soffan för jag kom inte upp.
Jag grät och stönade, vred och vände på mig. Jonny lade kuddar under mina ben och jag sparkade bort dem efter bara några minuter.
Sedan var det som om någon tryckte på av-knappen.
Nu har jag inte haft ont på nästan 11/2 timme.
Jättekonstigt!
Det är 4 1/2 timme sedan jag tog min snabbverkande medicin och det är över tre timmar sedan jag tog några värktabletter över huvud taget.
Jag kan stretcha benet nedåt utan att svimma och jag kan böja det utan att på sendrag.
Hur kan en smärta bara försvinna så där?

Denna lycka tarvar oreanga naglar i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar