lördag 25 juni 2016

Är du bakis i dag?

Vi kan byta!
Ditt huvud mot mitt knä...
...låter väl som en sjysst deal va?
Är inne på mitt femte dygn mu sedan operationen men jag tycker det går sakta jag.
Jag är så svullen och då är det svårt att träna.
Det känns som om det var lättare att träna på sjukhuset.
Nu har jag jättesvårt att böja benet till 90° och läkarens ord ringer i mina öron. -"böj, böj, böj, annars växer benet fast fel".
Samtidigt står det i alla papper att man skall vila med benet högt om det är svullet.
Man skall röra sig men vara försiktig med träning så länge man är mycket svullen.
Det är svårt för mig att avgöra vad som är mycket eller lite svullen. Jag har aldrig varit med om en knäoperation förut.
Inte finns det någon sjukgymnast att tillgå så här på helgen heller.
Svullnaden verkar vara bättre i dag. Den känns nog mer än den syns.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar