onsdag 18 maj 2016

Var nöjd med allt som livet ger...

Glöm bort bekymmer sorger och besvär...
Tänk om det vore så enkelt.
Att man bara kunde koppla bort det som bekymrar en.
Jag tänker och grubblar tills jag blir tokig.
Finns det människor som bara kan koppla bort sina bekymmer och sin rädsla?
Finns det människor som inte har något att grubbla över? Som lever sina liv helt nöjda och bekymmersfria?
Många tror att jag är en sådan människa. Det får jag höra hela tiden. Men det stämmer nog lite dåligt.
Att jag är nervös just nu är ju inte någon hemlighet men jag är knappast bekymmersfri annars heller. Jag grubblar och oroar mig för det mesta, även när jag inte behöver.
Ingen idé att oroa sig i onödan är ingen devis som jag lever efter.
Ibland önskar jag att jag kunde ta livet mer med en klackspark.
I dag skall jag till sjukhuset och ta prover och ett EKG inför operationen och då oroar jag mig. Oroar mig över att jag inte skall hitta rätt på det där stora sjukhuset, över att jag är svårstucken, över att jag har någon infektion så att operationen blir inställd mm mm.
Man borde leva lite mer efter devisen:
"Gläds i förväg, det enda som kan hända är att du varit glad i onödan."




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar