tisdag 1 mars 2016

Solen

Vaknar kl 08.00 av att Jonny stökar nere i köket.
Det händer inte så ofta att han vaknar och kliver upp före mig.
Men det är ganska mysigt att ligga kvar i sängen och höra honom pyssla där nere.
Jag ser att solen gassar bakom persiennerna och kliver upp.
Nu är klockan snart 09.00 och jag har surfat, käkat frukost och druckit två koppar kaffe.
I dag vill jag GÅ UT! Men jag vet inte riktigt hur det skall gå till för nu har jag så ont att varje steg är nästan olidligt,
Helgens kalas tog knäcken på det lilla jag hade kvar av mitt knä.
Men bara jag kommer ut till stolen så kan jag ju sitta där sedan.
Solen skall ju bara skina i dag och sedan kommer molnen och regnet såg jag på väderleksrapporten i går.
Jag får pilla i mig mina dunderpiller och ge mig ut och ta vara på finvädret nu.
God Morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar