tisdag 8 mars 2016

Packa kappsäcken

Om två dygn tar jag tåget till Östersund.
Hur kallt är det där uppe då, ska man ta fram täckjackan igen?
Vilka skor skall jag ta på mig?
Behövs det mössa och vantar?
Vad har jag för kläder att sätta på mig? Nu när jag har gått upp i vikt igen så har min garderob inte samma utbud som för ett halvår sedan.
Jag får försöka trolla med knäna helt enkelt. Eller så åker jag upp på Gränby och ser vad de har för skoj där uppe då?
Såg att jag fick rabattkuponger på både DEA och Kapp Ahl med posten i går så jag kanske kan hitta mig något snyggt kanske?
Måste hämta ut min tågbiljett också. Jag valde pappersbiljett eftersom e-biljetterna inte alltid funkar som de skall.
Jonny höll på att bli kvar i Uppsala sist han provade en sms-biljett som aldrig kom. Konduktören lät honom stanna på tåget bara för att vara sjysst. Då kunde han ändå visa att den var betald och allt men själva biljetten ville inte komma. Det har ju med telefonbolaget att göra, inte SJ.
Så, nä, det fick bli en vanlig, hederlig pappersbiljett på torsdag.
Det blir väl lite restaurangbesök när jag kommer upp och någon pub kanske?
Någonstans mitt emellan flådiga galaklänningar och mysbyxor blir väl bra :)
Jag skall börja packa när jag kommer hem från Gränby.
Ha en bra tisdag!
Kram hela da´n!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar