söndag 20 mars 2016

Kära svärmor

För snart 29 år sedan träffades vi första gången.
Jag följde med Jonny hem till Uppsala för att fira din födelsedag.
Det var den 16 oktober 1987 och du fyllde 40 år. Några veckor senare miste jag min mor och du tog emot mig med öppna armar när vi flyttade ner till er i Skyttorp.
I nästan 30 år har jag varit medlem i familjen och vi har för det mesta dragit jämt *ler*. 
Det var otroligt roligt när du kom till vårt hus i somras och att jag, Jonny och våra pojkar fick fira den sista julen med dig känns som en ynnest.
Vi hade inte firat jul ihop på åtta år och därför känns det bra att vi gjorde det just i år.
Just nu är vi i lite chock här hemma. Vi kan inte förstå att du inte finns hos oss längre, att detta var sista julen med dig, att du inte kommer till oss i sommar som vi planerade och att du inte kommer vara i ditt hus i Rämshyttan nästa gång vi kommer dit för att fiska kräftor.
Min man har mist sin mor och jag kan inte trösta honom.
Åter igen drabbade sorgen oss.
Åter igen rinner våra tårar utan att vi kan förstå det sorgliga som hänt.
Vila i frid Ammi<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar