onsdag 16 mars 2016

Hemma & hemma

Nu har jag varit hemma i Östersund i snart en vecka, men nu längtar jag hem.
Ja, vad är hemma egentligen?
Jag känner till alla gator och torg här i Östersund, men mycket är annorlunda.
Det märks att det är femton år sedan jag bodde här. Det har poppat upp hus och hela stadsdelar, som inte fanns när vi flyttade här ifrån.
Hemma är nog Uppsala nu för tiden, ändå. 
En riktig'n jamtlandstaus kanske jag inte är längre? Lite sorgligt kanske?
Jag känner inte längre någon hemlängtan när jag är här uppe, förutom hem till Uppsala då.
Det är roligt att göra det som jag har gjort den här veckan. Hälsa på kompisar, se platser som är nostalgiska för mig. Träffa de jag älskar. Men jag kommer fram till samma slutsats varje gång jag är här uppe, att jag inte skulle vilja flytta hit igen. Jag har mitt hem i Uppsala nu och det känns skönt att känna det.
Men det är otroligt vackert här och det var något som jag inte tänkte på när jag bodde här.

I dag skall jag hälsa på min familj på graven och sedan träffa en "faster" som jag inte sett på nästan 20 år.
I kväll ska jag äta middag ute med en kompis och kanske hinner jag träffa syrran en sista gång för den här veckan.
I morgon blir det en fika på stan med Cina innan jag sätter mig på tåget och tuffar hemöver.
Home sweet home!
Om två veckor kommer jag tillbaks, men då åker vi till Huså för att fira påsk.
Sedan kommer det nog att dröja innan jag återvänder till mitt kära Östersund. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar