fredag 5 februari 2016

Svårt att sova

Mina nätter kantas av diverse krämpor och andra åkommor.
Eftersom jag inte sovit så bra den senaste tiden, bad jag Jonny köpa med sig Melatonin till mig från USA.
Melatonin är ett sömnhormon som finns naturligt i kroppen men som man kan fylla på själv med hjälp av små kapslar. I Sverige är de receptbekagda, men i Amerikat finns de på hyllan för kosttillskott?!
Sagt och gjort! Tog en tablett när jag gick och lade mig i går.
Somnade sött, trots Jonnys timmerstocksdragningar ca 1 DM från mitt öra, men vaknade efter bara en timme av att jag höll på att flyta bort. Dessutom kliades det på bröstkorgen som om jag hade loppor i sängen. Knät värkte ikapp tillsammans med min jävla hand, jag var törstig och hade huvudvärk?!
Sömnmedel my as.
Jag vet inte vad som hände, men sova kunde jag INTE!
Efter en stunds snurrande och kliande lyckades jag somna för att sedan vakna av Jonnys alarm kl 05.45.
Jag hade väckt honom med mitt krafsande och stönande mitt i natten så han hade svårt att somna om. Han med sin jetlag och huvudvärk. Tack vare mig var han vaken i ca 2 timmar där mitt i natten.
Vilket team vi är :)
Vi borde kanske fundera på varsitt sovrum?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar