tisdag 2 februari 2016

Längtar efter dig

Att Jonny åker bort några dagar gör ingenting.
Det är inte så att vi måste umgås 24/7 året runt. Vi klarar oss bra utan varandra också.
Åtminstone i några dagar.
Men när det börjar gå uppe mot två veckor så börjar det bli tråkigt här hemma. Jag har ju nog trist som det är redan.
I dag har jag tittat på första säsongen av Bröllop vid första ögonkastet ( 8 avsnitt ggr 43 minuter).
Sedan duschade jag och åkte på jobbet.
Åkte sedan till Gränby och köpte en liten påse godis, hämtade Ludde på plugget och åkte hem och satte mig i soffan igen. Kollade på första avsnittet av 30 grader i februri och sedan ett avsnitt av Trinny och Susana stylar om Sverige. Sedan satte jag mig vid datorn och fixade mig ett medlemskort på SF biograferna och efter det gjorde jag en makaronipudding, som nu står i ugnen.
Upplyftande liv va?
Inte undra på att jag längtar efter gubben inte.
Några dagar får han vara borta men när det börjar gå upp emot tio dagar eller mer då är det faktiskt inte roligt längre.
Alla tycker att han har ett så glamoröst och lyxigt jobb. Han verkar mest längta hem verkar det som.
Nu lyckades han fixa hem sig två dagar tidigare än beräknat. Kommer alltså hem på torsdag i stället för på lördag.
Det gillar jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar