måndag 25 januari 2016

Besked

Vaknade kl 07.40.
Det första jag gör är att kolla på telefonen.
Den är full med besked.
Kl 02.00 har Jonny skrivit att han är framme i New York, men att han måste vänta i en timme innan han får hämta ut hyrbilen eftersom de plogar gatorna för fullt.
Kl 06.00 har han skrivit att han har checkat in på hotellet i Allanstown! 
Phu! Det känns skönt att veta att han kommit fram efter ett dygn på resande fot.
Lite längre upp i telefonen hade syrran skrivit,vid 7-tiden, att en man gått bort.
En kompis till min bror när de var unga, en kille som jag var förälskad i, i min ungdom, en vän till familjen kan man väl säga.
Många i stan kände nog honom, han var både känd och ökänd kan man väl säga.
Det känns alltid jobbigt att nås av ett dödsbesked.
Vila i frid Peter!
I natt har mitt knä värkt sönder, vaknade av att jag låg och stönade i sömnen.
I går gick jag både på loppis och sedan handlade jag på Kvantum, det är mer än vad jag klarar av.
I dag blir det mysdress på och film i soffan.
Önskar dig en bra måndag.
Ursäkta morgonfrillan! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar