tisdag 15 december 2015

On top of things

Man borde vara "ledig" varje höst så att man hinner med till jul. Precis så som jag har haft den den här hösten.
Jag har gjort lite nu och lite då. Bakat här, handlat där.
En julklapp lite nu och då och ingen, absolut ingen stress.
Nu är det över en vecka kvar till julafton och jag är färdig med nästan allt.
Alla julklappar, utom en och all mat, förutom den som inte gå att handla så långt i förväg.
I Hållen är det pyntat och nästan klart. Till helgen åker vi dit igen och gör det allra sista i både städ och matväg.
På söndag åker vi hem till stan för att handla det sista. Jonny skall gå på bio på söndag (det var visst något om Starwars), på måndagmorgon har jag tid hos frissan (kors i taket, jag har varit ute i god tid), på måndagseftermiddagen skall vi göra vår årliga handlasistajulklappenochmysapåstan,käkalunchochtaenölochtittapåallasterssademänniskorsominteärfärdigasomvi :)
På tisdag åker vi ut till Hållen igen och väntar på svärisararna och grabbarna som dyker upp under onsdagen.
Låter inte som en bra plan va?
Färdig! Ingen stress!
Så här bra borde alla få ha det så att man hinner njuta och känna glädje inför julen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar