onsdag 16 december 2015

Hitt´ på nå´

I dag vet jag verkligen inte vad jag skall hitta på?
Jag tror jag stannar i soffan och läser min bok.
Jag köpte tre böcker på Tradera för ett par veckor sedan.
Tre böcker som jag en gång ägde men som jag lånade ut. Nu har det kommit två böcker till i serien och jag ville läsa alla från början men hittade inte mina. När jag lånar ut pocketböcker är jag inte så noga med att kompisar skall komma ihåg adressen.
Nu köpte jag i alla fall  nya böcker och nu läser jag dem igen. Kommer inte ihåg så mycket av handlingen så det känns som om jag läser dem för första gången. Det är nog 12-13 år sedan jag läste dem sist. Jag gillar Johanne Hildebrandt. Några kanske tycker att detta är kioskromaner men se det tycker inte jag. Hon skriver bra och inlevelsefullt, inte barnsligt och naivt som t ex Camilla Läckberg gör (tycker jag).
När jag myst klart i mitt soffhörn så skall jag ta vår nya bil på en rundtur. Åka upp till Gränby och köpa en julklapp till Jonnys far. Vi skall nämligen åka ner till Tranås i morgon och hälsa på honom. Jonny skall jobba där på fredagmorgon så vi åker ner i morgon och träffar hans pappa och fikar hos hans moster, stannar över på hotell och på fredag, när Jonny är på möte, kan jag fika i Tranås och shoppa loss på den där fina heminredningsbutiken som jag hittade i fjol.
Gud vilken konstig mening det blev!
Orkar inte skriva om så du får välja att förstå eller inte :)
Nu soffhörn och bok!
God morgon!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar