tisdag 1 december 2015

En ny bil och tusen år till julafton

Vi har snackat länge om att köpa en ny bil och nu äntligen är vi på G.
Vi var på Hedin Bil i går och blev förälskade i denna skönhet.

Citroën C5 HDi 200 AUT6 Crosstourer

Men vi var även på Bilomatic och snackade med killen som vi köpte vår förra Citroen av och han verkade mer pålitlig och inte lika inställsamt bilförsäljaraktig, och han skulle kolla upp våra önskemål av bil och höra av sig i dag eller i morgon.
Men vi är ju så impulsstyrda jag och Jonny. Har vi sett bilen vi vill ha så vill vi inte vänta utan köpa den NU NU NU!!!
Helst i går.
Men den här gången skall vi vara duktigt vuxna och snällt vänta tills vi har kollat på alla alternativ.
Men visst är den här bilen fin?
En sprillans bil har jag aldrig köpt.

Kollade du på adventskalendern i morse?
Det gjorde jag.
Gillart!
Tänk om ett sådant program hade gått på tv när jag var barn, då hade jag älskat det.
Jag som alltid varit så intresserad av historia.
Undrar varför jag aldrig blev historielärare? som jag ville när jag var yngre.
Trodde väl inte att jag skulle klara det eller visste väl inte hur man gjorde?
Hur som haver så älskar jag årets julkalender.

I dag skall jag åka och hälsa på på jobbet en sväng. Det var länge sedan jag var där nu så det skall bli skoj.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar