onsdag 25 november 2015

ZZZzzzz!!!!!!

Min man snarkar.
Vissa säger att jag också snarkar, men det är inget som jag hör och det är inget som min man vet om eftersom han snarkar högre och är MEDVETSLÖS när han väl somnat in.
Du skulle kunna köra genom sovrummet med en Bulldozer och han skull INTE vakna.
Jag har berättat förut att jag sover med hörselkåpor på mig varje natt.
Alltså HÖRSELKÅPOR! inte små söta öronproppar, utan stora bygghörlurar.
Nu glömde jag dem i Hållen förra fredagen och därför har jag fått sova "naken" hela veckan.
Det är inte Jonnys fel att han snarkar så jag försöker att inte vara irriterad men det är lättare sagt än gjort när man vaknar för FEMTIOELFTE gången.
Inte nog med att min man snarkar så är jag dessutom mitt uppe i klimakteriet.
Jag svettas på nätterna så det känns som om jag skulle kunna simma ur sängen. Så har jag mitt knä som aldrig vill sova och som grädden på moset har jag börjat drömma mardrömmar.
I natt drömde jag att jag sprang i en svart skog och en ung kvinna sprang efter mig och skrattade ett sån´t där skräckfilmsskratt.
Dessutom avslutades hela drömmen att jag blev förbannad på Jonny för att han stack ut och åkte skoter utan mig. Jag fick stanna hemma och vara barnvakt åt en massa ungar som jag inte kände.
När Jonny klev upp vid 6-tiden kunde jag äntligen somna in.
Vaknade med ett ryck kl 08.20 och då var jag svettig, rädd, trött och förbannad.
Det finns bättre sätt att vakna på faktiskt.
Men nu har jag inte tid att sitta här och ojja mig.
Jag får lunchgäster i dag.
Hanna och lilla Leon kommer på besök.
Vet inte riktigt vad jag skall bjuda på men det löser sig nog.
Nu skall jag dricka mitt fettkaffe, duscha, bädda och sedan laga lite mat.
Jonny skall jobba hemma torsdag och fredag så vi kanske drar ut till Hållen i kväll.
Jag skall baka hela helgen så att julkakorna blir färdiga.
Det är mycket som snurrar i skallen nu.
Svärisarna kommer till jul.
DET blir väl mysigt? Eller? :)
God morgon!
Vi gjorde advent här hemma i går.
I like it!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar