måndag 30 november 2015

Julklappar

Jag är barnsligt förtjust i julklappar.
Inte att få, utan att ge.
Ja, det är väl roligt att få en och annan också, men jag gillar framför allt att ge julklappar.
Våra barn är vuxna, men vi köper ändå fina presenter på jul till dem.
Det spelar ingen roll att de ät vuxna, jag gillar fortfarande att se deras "stjärnögon" när de öppnar paketen och man har har hittat "den där" presenten.
Det blir kanske annorlunda när de får barn, då är det väl de som får överta vår julklapps eufori.
Men fram till dess köper jag julklappar till våra söner, så vuxna de är.
I dag skall jag ge mig ut i handeln och köpa ett par till som jag på i helgen.
Det blir ganska många och ganska dyra, men vad spelar det för roll? Vi köper aldrig saker åt varandra annars under året så då kan man väl vara generös till jul, eller hur?
Hur tänker du kring julklappar?
Hiss eller diss?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar