onsdag 4 november 2015

Hjälpsamma människor

Jag har börjat äta LCHF, som du kanske förstår.
Jag trodde jag visste hur man gjorde det men utvecklingen har gått framåt sedan jag var aktiv LCHF:are för fem år sedan.
Nu är det inte bara att sluta äta pasta, ris, bröd och potatis inte. Nä, nu skall man räkna protein och fett och ha koll på precis allt.
Nu kan man vara något som heter STRIKT LCHF:are och då får man max äta 10 gr kolhydrater per dag.
För att ha koll på vad man stoppar i kakhålet finns det förstås en uppsjö av appar.
Jag har ju använt en app förut som heter LIFESUM, när jag räknade kalorier. Där kan man nu ändra och tala om vilken diet man vill följa.
Men det är inte klart där bara för det. Nä! Eftersom jag "får" äta max 10 gr kolhydrater per dag och i appen fanns låg den minsta mängden på 20 gr, så måste jag ändra i inställningarna.
Tror du det var lätt?
Nä, just det!
Jäkla strul.
Jag har försökt att ändra i flera dagar nu, utan att lyckas.
Men så frågade jag om hjälp på Facebook, där jag är med i en grupp som heter just LCHF( strikt) fritt från bakverk/godis max 10 gr kh/dag.
Där var det massor med tjejer som engagerade sig i mitt problem och verkligen försökte hjälpa mig. En tjej satt och chattade  med mig, en hel timme nu på morgonen, tills jag hade löst allt och tills jag hade fått till inställningarna på min app.
DET var väl sjysst?!
Att människor tar sig tid att hjälpa någon på nätet, som de inte alls känner, bara för min skull och utan egen vinning.
En liten grej, kan tyckas, men som betyder mycket för mig just nu eftersom jag vill få till det här med mitt käk.
Vad jag blir glad av snälla människor!
Tack Sussie Nilsson, vem du nu är?!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar