torsdag 12 november 2015

Ensidig kost

Jag måste variera min kost mer har jag kommit underfund med.
Det känns som om jag har ätit bacon och ägg, och druckit fettkaffe i tre veckor nu.
Jag läser om en massa god mat när jag är ute och surfar men när jag går och handlar är allt som bortblåst. Nu har jag sparat en del i telefonen så att jag skall få med mig lite mat hem också.
Nu skall det bli auberginegratäng, lchf-pizza, kokospanerad kyckling, Janssons gjord på rättika mm mm. Jag och Jonny skall INTE köra strikt LCHF nu från början, har vi(läs jag) bestämt. Nu vill vi bara äta god mat och må bra. Går vi inte ner i vikt så kan vi bli mer strikta med tiden.
Men jag tror att om vi tar bort sockret och de största kolhydratintagen så kommer vi gå ner i vikt och må bättre. Jag fortsätter med min app så får vi se var allt slutar.
Jag känner att jag måste få bort den här matfixeringen från min hjärna. Det skall vara roligt och gott med mat, det vill jag inte förstöra hos mig.

I går läste jag om en grön drink som jag skall prova någon gång när jag vill att lunchen eller middagen skall gå fort.

1 dl kokosgrädde/mjölk
1,5 dl vatten
1-2 msk lime
40 g fryst bladspenat
1-2 tsk riven ingefära
1 avokado
1 krm vaniljpulver
Gör så här:
Mixa samman alla ingredienser. Börja med den mindre angivelsen på lime/ingefära och smaka eventuellt av med mera. Servera gärna med lite mer ingefära på toppen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar