torsdag 15 oktober 2015

Städa städa varje....

...torsdag.
Nä, absolut inte varje torsdag. Det var ett tag sedan någon städade här hemma sist.
Jag kan inte, Jonny hinner inte och Ludde vill inte.
Häpp!
Men i dag har jag piskat honom.
Jag har tvättat lite och dammsugit en liten stund medan Ludde har gjort resten. Nu är det bara lite golvmoppning kvar och sedan kan vi luta oss tillbaks igen.
Jag och Jonny åker till Hållen i kväll och här hemma blir det fest i morgon. Jag hoppas att inte grannarna får spader bara.
I Hållen behövs också städas. Inget är som vanligt när jag inte kan röra på mig. Jonny kan inte vara överallt och han måste få vila när han är hemma annars kommer han inte att palla.
Det nya jobbet kräver en hel del av honom och jag känner mig helt värdelös när jag inte ens klarar av att ta hand om våra hem.
Jag ligger ju bara på soffan hela dagarna och det känns så värdelöst att han skall måsta städa när han kommer hem sent på kvällarna. Men jag kan inte så det finns inget val. Förutom att piska stackars Ludde då förstås.
Jävla skitknä!
Kan ingen höra av sig snart? Ortopeden eller någon, innan jag blir tokig. Jag måste få en tid för operation inom kort annars kommer jag att bli ett psykfall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar