lördag 10 oktober 2015

Paradiset på jorden

Jag och Jonny fylls fortfarande av outsäglig lycka varje gång vi kommer hit till Hållen.
Jag vet att jag har tjatat om det i typ ett och ett halvt år nu, men det går inte över.
Lyckoruset vi får varje gång vi kommer hit går inte att beskriva.
När vi hade så lite pengar för 10 år sedan var detta bara en dröm, en ouppnåelig dröm.
Att vi skulle kunna köpa oss ett hus på landet, ett fritidshus vid havet fanns bara i min fantasi.
Bo Kaspers Orkester gör en låt som heter semester och den lyssnade jag ofta på. Jag lyssnade på texten och drömde om att också ha ett eget hus på landet.

För snart två år sedan hittade jag pengar på en fond som jag faktiskt hade glömt bort. Tro det eller ej, men jag visste verkligen inte att jag hade så mycket pengar någonstans och killen jag snackade med fick nästan hicka när han såg hur bra fonden hade gått för mig. 
Dessa pengar räckte till kontantinsatsen på det här huset och fortfarande fylls vi av absolut lycka varje gång vi kommer hit ut.
Jag kan inte sluta tjata om det.
Detta är vårt paradis på jorden och inte förrän man varit på botten och lyckats ta sig upp igen, vet man att uppskatta pengar och dess värde.
God morgon!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar