torsdag 1 oktober 2015

Mot stugan

Vi drar till Hållen i kväll i stället för i morgonkväll.
Jonny är dödsförkyld så ingen vill ha in honom till kontoret i morgon och därför jobbar han hemifrån.
Vi drar till Hållen i kväll så kan vi vakna där i morgon bitti.
Jonny kan börja jobba tidigt och jag kan kanske börja måla på dasset.
Det beror på hur snabb man måste vara med färgen. Jag kan inte stå så långa stunder i sträck utan måste vila ofta.
Därför hoppas jag att det inte blir fläckigt där jag målar eftersom jag måste göra många pauser.
Det skall nog gå bra.
Det skall det bli skönt att göra något med kroppen. jag får ju ont överallt när jag bara ligger på soffan eller sitter vid datorn.
Ont i nacken, ont i axlarna och armarna, ont i fingerlederna och ont i ryggen.
Det är lättare att säga var jag INTE har ont nu för tiden.
Måla ett litet dass invändigt kanske blir en bra sysselsättning för mig i helgen.
Vi åker själva jag och Jonny. Ingen av killarna hade tid att följa med en här helgen och inga vänner har hört av sig och vill våldgästa så det blir på tu man hand då.
Jonny skall börja med några knivar som han har beställning på. Han har inte kunnat jobba så mycket i verkstan efter sin armoperation, men nu verkar han vara tillbaks igen och beställningarna står på kö.
Han har köpt jättefina knivämnen och andra saker så nu kliar det i knivmakarfingrarna minsann.
Jag får nog åka på en liten loppistur utan honom i helgen, tror jag för när han fixar med knivar är jag gräsänka.
Han varken ser eller hör något då.
Jag har lite saker som jag vill ha till dasset och som jag nog kan hitta på loppis.
Bl a en liten porslinsfigur som står på knä och beder. En sån hade jag som barn men den är väl borta sedan 100 år antar jag.
Typ en sån här är jag ute efter(eller flera).
Ingen som har en sådan liggandes någonstans?
Nä! Jag tänkte väl det.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar