onsdag 7 oktober 2015

Mitt i veckan

Det är otroligt hur fort veckorna går ändå.
Man skulle kunna tro att jag bara sitter här och lyssnar på klockans tickade och att minutvisarna går sakta sakta.
Men så är icke fallet.
Trots att jag inte var utanför dörren i går så försvann dagen i ett rasande tempo.
Jag budar på grejer på Facebook och jag målar och lyssnar på P3 Dokumentär.
Jag hann med ett par tre avsnitt av Grey´s Anatomy  och lagade god mat.
I dag skall jag försöka göra några ärenden på Gränby men det är svårt eftersom jag knappt kan gå där uppe.
Jag måste veta exakt var jag skall gå och jag måste vila ofta.
Flanera runt där uppe funkar inte längre. Det är något med golven på Gränby som gör att jag får så jäkla ont i knät och i fötterna.
Jag har ju en son som fyller 21 år på tisdag så jag kan inte ta med mig honom som hjälp heller.
Jag får kolla på nätet först så att jag vet vad jag skall ha, innan jag åker upp.
Jag har ju i morgon och på måndag på mig också.
Här är det ingen som stressar nu för tiden inte.
Här tar vi det soft.
I morgonkväll skall vi ta med hela killgänget på bio.
Vi skall se The Martian, med Matt Damon kl 19.00.
Innan bjuder vi alla fyra på buffe´på restaurang FUGU. Efter bion drar jag och Jonny till Hållen på kvällen. Jonny kan jobba hemma på fredag och det är skönt att få en extra dag där uppe.
Synd bara att jag inte kan gå i skogen och leta svamp.
Även fast jag har skogen bakom knuten så tar jag mig inte dit. Det är för knöligt och svårt att gå för mitt knä.
Jag får snällt stanna på tomten och göra saker som mitt knä tillåter.
T ex elda och dricka vin går hur bra som helst.
I dag är det dag två utan kolhydrater och det går jättebra. Jag har fullt med idéer på vad jag kan äta. Måste bara åka och handla så att jag har mycket grönsaker hemma. Man kan bara äta SÅ mycket broccoli innan man lessnar.
Nu väntar en ny P3 dokumentär och lite måla innan jag gör något över huvud taget i dag.
Tjingeling!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar