måndag 5 oktober 2015

Mardrömmar och skithus

Varje natt som jag tagit Citodon innan jag lagt mig, då drömmer jag mardrömmar.
Det är nästan som hallucinationer i drömmarna, människor jag möter får förvridna ansikten och jag får tunnelseende.
Rösterna är starka men jag hör inte vad de säger.
I natt drömde jag att jag skrattade men min röst lät så otäck att jag blev rädd för mig själv.
När jag vaknade var jag så omtöcknad att jag fortsatte höra konstiga ljud och stjärnorna flimrade för ögonen när jag försökte somna om.
Men jag har inte ont i knät när jag sover på de där tabletterna så jag får väl fortsätta att äta och drömma konstiga drömmar.

Nu ska vi snart åka hem till stan.
Jag längtar redan tillbaks till nästa helg när jag skall få fortsätta med utedasset.
Vi skall olja in golvet och sätta upp fler hyllor och tavlor.
Jag skall handla 12V lampor på Biltema, som vi kan koppla till ett bilbatteri, eftersom vi inte har någon el i uthuset.
Jag skall även göra höstfint i trädgården.
Veckorna är bara fartsträckor till helgen när vi får åka ut hit igen.
Jag får lite ondare i knät här ute, än vad jag får hemma eftersom jag rör mig mer här.
Men övriga kroppen mår så mycket bättre när jag jobbar lite med den.
Axlar, armar och nacke har mått så bra av att måla lite i helgen.
Jag får skitont av att bara ligga på soffan och glo på tv eller sitta vid datorn.
Det gäller bara att sätta sig ner och vila ofta här i Hållen så funkar knät lite bättre också.
Det är roligt att göra något med sina egna händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar