söndag 18 oktober 2015

Fem dagar

Nu har jag inte rökt på fem dygn.
Det går bra.
Var lite röksugen i går när vi satt ute vid elden och myste, men jag kunde fort slå bort de tankarna.
Jag har bestämt att jag inte får röka förrän i början på december när jag skall gå på fest.
Jag skall på fest på fredag också, men det är för snabbt inpå mitt rökstopp så då skall jag inte tillåta mig själv att röka.
Vi får se, jag kanske inte röker på nästa fest heller.
Jag har verkligen ingen lust att få Kol.
Sluta mitt liv med syrgas och sedan kvävas till döds.
Det låter inte som ett bra alternativ.
Men just nu tar jag en dag i taget och det är inte speciellt jobbigt.
Jag har ju, som sagt, aldrig sett mig själv som rökare så detta är inte så tufft för mig.
Ännu en bra anledning till att inte röka alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar