tisdag 20 oktober 2015

En fråga till er som är duktiga på LCHF!

Nu har jag ätit LCHF-kost i snart 14 dagar, men jag ser inget direkt resultat på vågen.
Vad kan det bero på?
Äter jag för fet mat?
Eller äter jag inte nog med fett?
Jag dricker liksom inte grädde till frukost men jag äter ganska mycket ost. Tror jag har längtat efter det eftersom jag inte ätit ost på snart två år :)
Jag fuskar inte förutom lite alkohol i lördags.
Jag är dålig på att dricka vatten och det har jag alltid varit.
Hur tänker du kring din LCHF-kost?
Jag vet ju att flera av er, mina FB-vänner har gått ner massor med kilon genom att sluta med kolhydrater, så vad gör jag för fel?
Jag mår bra i övrigt. Har ingen magkatarr och jag är mätt utan blodsockerfall.
Men jag vill ju se resultat på vågen också, förstås!
Jag läser kostdoktorns sidor, men ville bara ha er synvinkel på det hela.
TACK!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    "Ett vanligt misstag är att man äter på tok för lite mat. LCHF går inte ut på att svälta sig utan man ska äta sig mätt. Man kan gå ner mycket i vikt även om man äter många kalorier eftersom LCHF bygger på det man brukar kalla för hormonell viktminskning. Det kan kännas konstigt för många, speciellt om man är van att kaloribanta."
    "Det är allt för vanligt att se frågor som ”Jag har ätit LCHF i två veckor nu och bara gått ner ett kilo”, vad gör jag för fel?”. Ha inte så bråttom. Det kan ta tid innan du börjar se resultat på vågen, speciellt om du har bantat mycket tidigare. Kroppen är otrygg och det kan ta flera månader innan det börjar hända saker. LCHF är inte en quick fix.
    Tre månader är en bra tumregel, om du då inte ser resultat kan du börja göra förändringar."
    Ät när du är hungrig...men bara då!
    Jag undviker mjölkprodukter...äter ost ibland men inte var dag.

    SvaraRadera
  2. Ok! Tack. Har fortfarande lättmjöl i kaffet. Det känns så gräddigt med någon annan mjölk. Jonny äter ju inte LCHF så det blir någon gyllene medelväg här hemma. Det är kanske det som är felet.?

    SvaraRadera