fredag 23 oktober 2015

AW/Förfest

Planerar och fixar lite till vår AW som vi snart skall ha här hemma.
Vet inte riktigt hur många som kommer men jag gissar på 12-13 st.
Vi skall äta lite och dricka lite innan vi tar en bulle ner till stan.
Det öppnar en ny rockklubb på Intrepool i kväll som heter Empire.
En gång i månaden skall Empire husera på Intrepool och spela rock´n roll.
Liveband och sjysst musik blandat med coola människor måste bli bra helt enkelt.

Försökte hitta något snyggt att ta på mig på Gränby tidigare i dag.
Hittade till slut en grön skjorta, men det var inget jättesnyggt, bara helt ok.
Alltså, det är som jag flyttas tillbaks till 1992 när jag skall handla, med alla orangea tröjor, terrakotta och ljusbruna kläder.
Allt är stickat och i POLYESTER!!
Jag skulle ju svettas ihjäl i ett sånt plagg.
Hittar absolut inget som jag tycker är snyggt och hittar jag något fint så är det i storlek zero och midjekort.
Det skulle sitta som en sport BH på mig.
Fula färger och fula modeller.
Går jag på tantaffärerna så är det verkligen TANT!
Jag är mitt emellan både när det gäller ålder och storlek.
Tjockiskläderna är för stora och normalkläderna är för små.
Jag är för gammal för H&M och för ung för DEA Axelsson.
Jag hittade i alla fall en skjorta på Kapp Ahl till slut.
Phu!
Om inte snygg så näst intill.


Nu skall jag vila en stund innan jag börjar med maten.
Med detta menar jag lägga upp på fat, för jag kan inte stå och laga mat längre.
Det får bli färdiglagat.
Häpp!
Trevlig fredag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar