onsdag 2 september 2015

Sömn....brist...

Jag har inte sovit en hel natt på minst ett år.
Inte undra på att man är lite knäpp i skallen.
Jag vaknar en till sex gånger varje natt.
Jag vaknar oftast för att jag har ont knät, ibland för att Jonny snarkar och ibland för att jag måste gå på toaletten.
Sedan jag blev sjukskriven brukar jag ta citodon innan jag skall sova och då drömmer jag mardrömmar och vaknar av det.
I natt drömde jag att Knut var Djävulen och han jagade mig och jag kunde inte ropa på hjälp.
Jag vaknade upp och var kallsvettig av skräck.
Vilken knäpp dröm!!
Det gör något med psyket när man inte får sova.
Jag somnar sött på kvällarna och sover till efter midnatt innan jag börjar vakna.
Jag undrar om man kan få sömntabletter utskrivna? Jag längtar så efter en hel natts sömn.
Jag sover t om på dagarna nu men är ändå trött på kvällen. Det skulle inte ha hänt förr. Sov jag en liten sekund på soffan så var det stört omöjligt att somna på kvällen.
Nu verkar det inte vara någon hejd på hur ofta jag kan somna. Men jag sover ju aldrig varken länge eller speciellt djupt, så jag få väl aldrig tillräckligt med sömn.
Värk gör väl också att man blir trött i hela kroppen, antar jag.
Usch vilka tråkiga blogginlägg jag kommer med nu för tiden.
Bara värk och elände hela dagarna.
Förlåt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar