tisdag 22 september 2015

Skäms Malou och TV4!!

Jag är inte lat.
Jag har inte dålig karaktär.
Jag är inte dum i huvudet.
Jag är inte äcklig.
Jag är överviktig för att det blir jag så fort jag inte håller mig till ca 1200 kalorier /dag.
En gång i tiden, när jag var lite yngre så var kanske lite av en frossare.
Käkade ofta godis och chips, men så är det verkligen inte i dag.
Jag äter för det mesta nyttig mat, mat med lågt fettinnehåll och mycket grönsaker men min kropp vill fylla de där fettdepåerna som en gång i tiden har varit fyllda så i dag är det jättesvårt för mig att gå ner i vikt.
De flesta av mina smala vänner äter godis var och varannan dag, bara som en liten parentes.
Jag kan inte röra på mig alls och det är ju en bidragande orsak till min övervikt förstås.

Hur är det då att vara tjock?
Ja, ibland är det jobbigt och ibland skiter jag i det.
Jag kan köpa kläder på vanliga affärer, jag har inte problem med min hälsa. Jag har alltså varken högt blodtryck eller risk för diabetes, för det har jag kollat.
I bland blir jag sur på mig själv när jag hittar snygga kläder som inte sitter snyggt på mig för att min mage putar.
Det är mest magen som stör mig faktiskt. Rumpan, låren och tuttarna struntar jag oftast i. Det är min tjocka mage som stör mig mest.
Med stör så menar jag ur snygghetsperpektiv.
Det är klart att mina trasiga knän skulle må bättre om jag kunde gå ner en 20 kilo ungefär, men det är som sagt inte så lätt.
Jag sitter INTE och äter onyttigt skit 24/7 som en viss Katrin Zytomierska satt i tv och sade i går.
Det är med anledning av den intervjun som jag vaknar och är så förbannad i dag.
Hur faan kan Malou bjuda in denna människohatare till tv?
Varför bjuder hon inte in en läkare, eller psykolog som vet vad de pratar om i stället?
Usch!
Jag blir så jävla arg och upprörd över hennes påståenden.
Ok! Tyck att det är äckligt och osexigt då, Jag tycker inte heller att alla människokroppar är vackra och sexiga men inte beror det på vikt.
Det beror oftast på vad man har för hållning. Hur man bär upp sin kropp.
Osexigt är oftast det som kommer ur en människas mun och det som kom ut Katarinas mun i går var allt annat än sexigt, vackert och kärleksfullt. Hur kan hon få sitta i tv och spy ur sin den ena skiten efter den andra.
Var inte detta hets mot folkgrupp?
 Ja, jag skulle vilja gå ner i vikt. Jag tror ingen fet människa vill vara fet. Men den vackra Stina Wolter som de tog som exempel igår är ju inte ens fet. Jag kan förstå om TV4 vill göra ett debattprogram för att hjälpa sjukligt feta människor, men det är verkligen inte fina Stina Wolter. Otroligt dumt att ta henne som exempel i gårdagens debatt på TV4!
Skäms Malou!
Skäms TV4!
Hellre överviktig
än skitviktig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar